Krovinių gabenimas

Lietuva gali didžiuoti savo geografija. Esame puikioje vietoje, puikioji klimato zonoje, pas mus nėra žemės drebėjimų, taifūnų, cunamių ir kitokių gamtos kataklizmų. Taip pat esame geografiniame Europos centre. Maža to, mes esame tarp Rytų ir Vakarų, tada natūralu, kad Lietuvoje logistika yra ypač gerai išsivysčiusi. Logistika – tai krovinių gabenimas vietiniais ir tarptautiniais maršrutais bei sandėliavimas. Turime daugybę naujų logistikoscentrų ir dar statomas ne vienas, tada artimiausiu metu ši rinka neturėtų labai susitraukti.

Krovinių gabenimas – pelningas verslas. Pelningas jis buvo ir prieš tūkstančius metų, kai karavanais buvo nešamos prekės Gintaro ar Šilko keliu, vežamos vežimais, plukdomos upėmis. Milijoninės logistikos įmonių apyvartos sako, kad tai apsimoka, nepaisant įvairių politinių trukdžių ir nesusipratimų. Tolimųjų reisų vairuotojai – iki šiol viena geidžiamiausių profesijų Lietuvoje. Žodžiu, logistika Lietuvoje klesti net ir sunkmečiu. Pasauliui esame pristatinėjami, kaip itin aukšto lygio šalis logistikos srityje.

Krovinių gabenimas Lietuvoje vykdomas keliais keliais – geležinkeliu, jūra iš Klaipėdos uosto, lėktuvais iš Šiaulių, Kauno, Vilniaus ir Palangos tarptautinių oro uostų ir, žinoma, paprastais keliais – vilkikais. Vilkikų susisiekimas yra pas mus bene labiausiai išvystytas.

Reguliarus dalinių krovinių (LTL) gabenimas ir ekspedijavimas iš Vokietijos, Olandijos, Belgijos, Austrijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Turkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Slovėnijos, Jungtinės Karalystės, Airijos, Švedijos, Suomijos, Kroatijos, Serbijos, Makedonijos, Graikijos ir kitų šalių, įskaitant ir pačią Lietuvą. Daliniai kroviniai – tai skirtingų užsakovų kroviniai, vežami vienoje transporto priemonėje. Pavyzdžiui kažkas užsisako 2 tonų krovinį nuvežti iš Ispanijos į Belgiją, kažkas – iš Ispanijos į Vokietiją, o dar kažkas iš Olandijos į Lenkiją. Visa tai sutelpa vienoje puspriekabėje ir nuvežama vieno reiso metu.

Ypatingi lietuvių vežėjų santykiai yra su Rytų šalimis – Baltarusija, Rusija, Ukraina, Kazachstanu ir kitomis šalimis, į kurias lietuviai dažnai važiuoja, nes žino rusų kalbą ir mentalitetą. Tai irgi labai didelis mūsų privalumas, nes krovinių gabenimas į šias šalis yra ypač pelningas, bet kartu ir sudėtingas dėl nuolatos besikeičiančių Rusijos įstatymų ir pasienio kirtimo tvarkos bei reikalavimų. Krizės sprendžiamos ekonominėmis ir politinėmis priemonėmis, o vežėjai zuja ten ir atgal su kroviniais.

3 comments:

  1. Krovinių logistika Lietuvai strategiškai labai patogus verslas. Nežinojau, kad mus taip gerai vertina pasaulyje. Smagi naujiena. :)

    ReplyDelete
  2. Tikrai, kad naujiena jog logistika pas mus taip išsiplėtojusi.

    ReplyDelete
  3. Labai patogu krovinių pervežimas iš Vokietijos. Ne kartą teko naudotis šia paslauga Vokietijos ir Suomijos šalyse.

    ReplyDelete