Krovinių gabenimas į Angliją

Krovinių gabenimas į užsienio šalis paprastai įsivaizduojamas gana vienodai. Tai didelis vilkikas, dar vadinamas „fūra“, gana apkūnus vilkiko vairuotojas ir ilga didžiulė, kartais gan purvina puspriekabė. Toks vaizdas visiems atrodo logiškas, tačiau yra viena šalis, kur krovinių gabenimas nėra visiškai stereotipinis.

Krovinių gabenimas į Angliją yra kitoks dėl to, kad tai sala. Dėl to vilkikų persikėlimas kainuoja papildomai. Šis maršrutas nėra labai mėgstamas, tačiau yra labai daug įvairių kompanijų, kurios specializuojasi būtent krovinių vežimu į Didžiąją Britaniją – Angliją, Škotiją ir Airiją. Ilgas vilkikas paprastai gali vykti dviem keliais – Eurotuneliu ir keltu.



Keltis keltais Lietuvos vilkikų vairuotojams – įprastas dalykas. Tik tokiu būdu galima patekti į Švediją, Suomiją, Norvegiją, tad viskas jiems čia yra žinoma. Keltas – patikima transporto pervežimo priemonė, nuolatos kursuojantis iš Prancūzijos Kalė miesto į Didžiąją Britaniją (Doverį). Keltus valdo skirtingos kompanijos (pavyzdžiui Sea France arba P&O Ferries, Condor Ferries, Brittany Ferries, DFDS ir t.t.), todėl jų kainas galima paderinti, taip pat ir vykti į skirtingus uostus. Pagrindinis, aišku, yra Doveris, tačiau galima vykti ir į Newhaveną arbaPortsmouthą. Kaina priklauso nuo vilkiko dydžio. Kelionės trukmė – 5-7 valandos priklausomai nuo uostų.

Greitesnis būdas yra nuvažiuoti per 45 minutes Eurotuneliu. Deja, kelių ten nėra, tik traukinio bėgiai, tad visi vilkikai turi įvažiuoti į specialias konstrukcijas, kurios yra pastatomos ant bėgių ir taip traukiniu vilkikai pervelkami iš Prancūzijos į Angliją ir atgal. Gana įdomus kelionės būdas, bet gana nuobodus, nes tunelis yra po Lamanšosąsiauriu.

Tiek vienas, tiek kitas būdas vilkikams atsieina gana brangiai, taip kad galima sakyti, jog krovinių gabenimas į Angliją vilkikais yra gana brangus malonumas. Visi, kas gerai žino KET, gali pasakyti skirtumą tarp vilkiko ir lengvojo automobilio. Tai svoris. Jei automobilis sveria iki 3000 kilogramų, jis laikomas lengvuoju automobiliu, tad krovinius jame vežti galima ir be papildomų kelių mokesčių ar keltų mokesčių. Dėl to labai populiarus krovinių gabenimo į salas būdas yra nedideli transportiniai mikroautobusai, kurie veža prekes iš Lietuvos į Angliją ir atgal. Darbo jiems niekada netrūksta, nes poreikis yra tikrai didelis. Aišku, su vilkiku yra kur kas saugiau, nors ir brangiau.

4 comments:

  1. Krovinių ir siuntų vežimas į Angliją ar į bet kurią Europos valstybę yra brangus dalykas. Pritariu, kad šiuo metu daugelis renkasi mikroautobusų paslaugas, kurios yra ir pigesnės ir greitesnės.

    ReplyDelete
  2. Labai patogus krovinių gabenimas jūra ne tik į Angliją, bet ir į kitas šalis. O dar ir ekonomiškas.

    ReplyDelete
  3. Manau transporto valdymo krovinių sistemos padeda greičiau ir kokybiškiau teikti krovinių gabenimo paslaugas.

    ReplyDelete
  4. As pagalvojau, kokie mes esame laimingi, kad galime eksportuoti, importuoti, ir dar taip lengvai. Kroviniu gabenimas is Anglijos ir kitu saliu tapo labai patogus su visu pasauliu.

    ReplyDelete